Český systém kvality služeb
Český systém kvality služeb je dobrovolný inovativní nástroj, který systematickým způsobem pomáhá ke zvyšování kvality služeb v organizacích v oblasti cestovního ruchu a v navazujících službách. Vlastníkem systému je Ministerstvo pro místní rozvoj ČR a realizátorem Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism. Agentura CzechTourism v současné době zabezpečuje činnost Specializovaného pracoviště ČSKS. Činnost Hodnotitelského centra ČSKS zajišťuje nezávislá auditorská společnost – Bureau Veritas Czech Republic, spol. s r. o. Na realizaci se podílejí také vybrané profesní asociace v cestovním ruchu.
Koncepce systému vychází z jednoduchých zásad řízení kvality, přičemž jeho filosofií je poznání potřeb zákazníka a neustálé zlepšování kvality poskytovaných služeb v organizacích. Zapojeným organizacím systém umožňuje postupně získat odborné i praktické znalosti z oblasti řízení kvality ve službách a další odborné kompetence, které mohou využít při rozvoji svého podnikání. Úspěšné organizace získají prestižní, mezinárodně srovnatelnou značku, která pro zákazníka představuje příslib ověřené kvality služeb a zároveň je oceněním práce všech zaměstnanců organizace.
Systém je vhodný pro všechny organizace, kterým záleží na svém dalším rozvoji a které mají zájem posilovat své postavení na trhu, jejich cílem je poskytovat služby nejvyšší kvality a naplňovat očekávání svých zákazníků.
Hlavní principy systému
- Zaměření na očekávání a spokojenost zákazníka.
- Podpora technických předpokladů kvality služeb cestovního ruchu.
- Rozvoj měkkých předpokladů kvality a dalších dovedností.
- Respekt vůči specifickým potřebám zapojených organizací.
- Zaměření na efektivní komunikaci mezi vedením, zaměstnanci, zákazníky organizace a ostatními stranami, jako např. dodavatele.
- Rozvoj firemní kultury v organizaci.
Specializované pracoviště Českého systému kvality služeb:
- Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism
- Vinohradská 46
- 120 41 Praha 2
- e-mail: info@csks.cz