Handa Gote: Burgán

  • Činohra
Popis akce:

Poslední dobrodružství tajemného společenství vyznavačů Burgánu. Postavy inscenace Burgán jsou obyčejní lidé generace X, kteří se domáhají svého práva na svět, který by byl dle jejich mínění „ještě v pořádku”, tak jak se o tom zpívá v populárních písních. Připomínají v jistém smyslu slavnou fiktivní českou rodinu Homolkových, jejich svět je však krajinou jakýchsi nemrtvých, což připomínají i jejich tváře, zamrzlé navěky v jednom strnulém pohledu. Nic není jako dřív, staré umírá, nové se ještě nezrodilo. Snaha uniknout ze zajetí svých představ o každodennosti je obtížná, přizpůsobení novému horizontu pravděpodobně neuskutečnitelné. Někdejší rebelie, na které hrdinové inscenace vystavěli svou individualitu, se s léty proměnila ve svou vlastní parodii a prorostla snahou vybudovat si vlastní bezpečný a známý svět někde na kraji toho nového, zbytečně složitého. Tito hrdinové jsou lapeni smyčkách svých obsedantních rituálů, ze kterých už nejsou schopni a možná ani ochotni vystoupit. Výsledkem je jen groteskní obraz marného pachtění se po včerejších jistotách. Na začátku projektu stála inspirace skutečnými postavami, rozdávajících své nevyžádané rozumy během pandemie covidu-19, obohacenými o určité aspekty popkulturních figur a hrdinů z dětských knih. Inspirace dětskou literaturou je také nenápadnou a ve výsledku téměř neviditelnou poctou tvorbě režiséra Jana Kačeny. V projektu Burgán se Handa Gote vrací k předchozím „komornějším” pracem, především k inscenacím Rain Dance a Metal Music, které se snad v rámci specifické tvorby skupiny dají označit za více „herecké” a méně intermediální. Stejně jako v případě inscenace Rain Dance, která vznikla na základě kritického postřehu Romana Sikory, že české nezávislé divadelní skupiny se nevyjadřují k aktuálním současným problémům, odvíjí se téma nové práce od skrytých neuróz současného světa, manifestovaných ve více či méně kryptických divadelních obrazech. BURGÁN (burgunda, burgyně, burkoň, burák, burka) - krajový název pro krmnou řepu. Příklady použití: „Vysadili jsme burgán, aby bylo co pro krávy.” “„To si vy mladý neumíte ani představit, jak jsme to my měli těžký! A taková nouze byla, že jsme museli jíst burgán!” Připravili: Hybler, Dörner, Procházka, Svatoš, Švábová, Havlová, Němec, Němec, Skála Produkce: Maria Cavina, Jedefrau. org Handa Gote Research & Development se věnuje experimentování s dramaturgií, začleňování nedivadelních prvků do své práce a vývojem vlastního pojetí post-dramatického a post-spektakulárního divadla. Dlouhodobě se inspiruje vědou a technikou. Skupina provádí kontinuální výzkum divadelní řeči, laboratorní práci v oboru zvukového a světelného designu, při současném zpochybňování výše zmíněných disciplín. V letech 2019 - 2025 jsou rezidentním souborem divadla Alfred ve dvoře. Pořádá Divadlo 29 v rámci projektu Electroconnexion 2022 za finanční podpory Ministerstva kultury ČR a statutárního města Pardubice.

Termín konání:
21.9.2022 (St), 20:00
Typ akce:
  • Kultura
Místo konání:
Divadlo 29
Svaté Anežky České 29
Pardubice
Web:
www.otevrenakultura.cz/cs/divadlo-29/archiv/handa-gote-burgan
Handa Gote: Burgán
Popis akce:

Poslední dobrodružství tajemného společenství vyznavačů Burgánu. Postavy inscenace Burgán jsou obyčejní lidé generace X, kteří se domáhají svého práva na svět, který by byl dle jejich mínění „ještě v pořádku”, tak jak se o tom zpívá v populárních písních. Připomínají v jistém smyslu slavnou fiktivní českou rodinu Homolkových, jejich svět je však krajinou jakýchsi nemrtvých, což připomínají i jejich tváře, zamrzlé navěky v jednom strnulém pohledu. Nic není jako dřív, staré umírá, nové se ještě nezrodilo. Snaha uniknout ze zajetí svých představ o každodennosti je obtížná, přizpůsobení novému horizontu pravděpodobně neuskutečnitelné. Někdejší rebelie, na které hrdinové inscenace vystavěli svou individualitu, se s léty proměnila ve svou vlastní parodii a prorostla snahou vybudovat si vlastní bezpečný a známý svět někde na kraji toho nového, zbytečně složitého. Tito hrdinové jsou lapeni smyčkách svých obsedantních rituálů, ze kterých už nejsou schopni a možná ani ochotni vystoupit. Výsledkem je jen groteskní obraz marného pachtění se po včerejších jistotách. Na začátku projektu stála inspirace skutečnými postavami, rozdávajících své nevyžádané rozumy během pandemie covidu-19, obohacenými o určité aspekty popkulturních figur a hrdinů z dětských knih. Inspirace dětskou literaturou je také nenápadnou a ve výsledku téměř neviditelnou poctou tvorbě režiséra Jana Kačeny. V projektu Burgán se Handa Gote vrací k předchozím „komornějším” pracem, především k inscenacím Rain Dance a Metal Music, které se snad v rámci specifické tvorby skupiny dají označit za více „herecké” a méně intermediální. Stejně jako v případě inscenace Rain Dance, která vznikla na základě kritického postřehu Romana Sikory, že české nezávislé divadelní skupiny se nevyjadřují k aktuálním současným problémům, odvíjí se téma nové práce od skrytých neuróz současného světa, manifestovaných ve více či méně kryptických divadelních obrazech. BURGÁN (burgunda, burgyně, burkoň, burák, burka) - krajový název pro krmnou řepu. Příklady použití: „Vysadili jsme burgán, aby bylo co pro krávy.” “„To si vy mladý neumíte ani představit, jak jsme to my měli těžký! A taková nouze byla, že jsme museli jíst burgán!” Připravili: Hybler, Dörner, Procházka, Svatoš, Švábová, Havlová, Němec, Němec, Skála Produkce: Maria Cavina, Jedefrau. org Handa Gote Research & Development se věnuje experimentování s dramaturgií, začleňování nedivadelních prvků do své práce a vývojem vlastního pojetí post-dramatického a post-spektakulárního divadla. Dlouhodobě se inspiruje vědou a technikou. Skupina provádí kontinuální výzkum divadelní řeči, laboratorní práci v oboru zvukového a světelného designu, při současném zpochybňování výše zmíněných disciplín. V letech 2019 - 2025 jsou rezidentním souborem divadla Alfred ve dvoře. Pořádá Divadlo 29 v rámci projektu Electroconnexion 2022 za finanční podpory Ministerstva kultury ČR a statutárního města Pardubice.

Online prodej vstupenek:

Web: ostatní

Detailní informace:
  • akce přístupná pro vozíčkáře
Organizátor:
Centrum pro otevřenou kulturu, příspěvková organizace
Informace jsou převzaty z portálu www.vychodni-cechy.info využívající databázi CZeCOT.

Nenechte si ujít

Křišťálový pohár města Pardubic 8.10.2022

Křišťálový pohár města Pardubic

Na koníčky motoráčkem 9.10.2022

Na koníčky motoráčkem

132. Velká pardubická se Slavia pojišťovnou 9.10.2022

132. Velká pardubická se Slavia pojišťovnou

Závěrečný dostihový den 22.10.2022

Závěrečný dostihový den